Te doare spatele ori simti tensiune la nivelul umerilor?

Orele petrecute prelungit pe scaun - la birou sau in masina afecteaza postura, provoaca dureri de spate si cresc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare (hipertensiune arteriala, tromboflebita, hemoroizi) ori obezitate, diabet si chiar depresie.

Studiile spun ca statul prelungit pe scaun dubleaza riscul de imbolnavire prin cancer de colon iar acest lucru ar trebui sa fie considerat la fel de nociv pentru sanatate precum fumatul.

Persoanele care prezinta afectiuni venoase ale membrelor inferioare au un risc crescut de moarte subita daca stau foarte mult nemiscate in scaun, mai cu seama, pasagerii din zborurile lungi din cauza aparitiei complicatiilor tromboembolice.

Cauze

Orice persoana care sta vreme indelungata (mai mult de 6-8 ore zilnic) nemiscata, va suferi in mod inevitabil de dureri de spate. Statul prelungit pe scaun este nociv pentru sanatate chiar daca, atunci cand plecam de la birou desfasuram activitati fizice.

Preventie

Cele mai eficiente metode de prevenire a durerilor de spate constau in pauze cu ridicare de pe scaun la fiecare 40-50 de minute, evitarea de a sta picior peste picior, incercarea de sta cu spatele cat mai drept si gimnastica medicala (kinetoterapia), care prin tonifierea musculaturii spatelui constitue o metoda extrem de eficienta de prevenire a durerilor ulterioare.

Tratament

Primul lucru recomandat in cazul aparitiei durerilor de spate este repausul pe o suprafata plana, care ar trebui sa fie cat mai rigida, in pozitie culcat, cu genunchii usor flexati. Aceasta pozitie scade presiunea pe coloana, are rol decontractant si poate ameliora durerea.

Cu sfatul medicului de recuperare, se pot administra medicamente antiinflamatorii. Sunt utile si miorelaxantele si masajul bland cu geluri antiinflamatorii. O alternativa la fel de eficienta la tratamentul medicamentos o constituie procedurile de fizioterapie de joasa frecventa efectuate in unitati medicale specializate. Dupa ce durerile incep sa se amelioreze, se recomanda inceperea programului de kinetoterapie cu scopul recuperarii si pentru a dezvolta si mentine un tonus muscular adecvat efortului de sustinere a coloanei vertebrale intr-o postura corecta. 

Etichete: Durerile de spate, sedentarism, remedii recomandate